הרמות סינוסים

ניתוח הרמת סינוסים הינו הליך מקדים ושכיח למדי לטיפולי השתלות שיניים. לעתים קרובות, הרופא המטפל ימליץ ללקוח לבצע את הניתוח במטרה להקל על ביצוע טיפולי השתלות כאשר במקרים רבים, הרמות סינוסים הינן הליך בלתי נמנע ונדרש על מנת לאפשר המשך טיפול.

הרמת סינוס פתוחה וסגורה
ניתוחי הרמות סינוסים נחלקים לשני סוגים עיקריים: ניתוח הרמת סינוס פתוחה והרמת סינוס סגורה. הרמת סינוס פתוחה נועדה לאפשר החדרת תחליף עצם חיצוני, באמצעות קידוח חור בלסת, אשר דרכו מוחדר תחליף העצם לפנים הלסת. ניתוח הרמת סינוס סגורה מתבצעת מתוך חלל הפה עצמו באמצעות קידוח באזור ללא שיניים. הניתוח כולל הזרקת כמות מסוימת של חומר לעיבוי העצם. בשני המקרים מדובר בניתוח הכרחי הדרוש לצורך פרוצדורה של השתלת שתלים דנטליים במצבים בהם קיים חוסר בעצם השן באזור בו אמורה להתבצע ההשתלה.

טיפול מקדים להשתלות שיניים
ניתוח הרמת סינוס מיועד גם במקרים בהם ישנה עצם רכה לא ניתן להשתיל עליה שתלים דנטליים. תהליך העיבוי מתבצע לרוב באמצעות אותו החומר המשמש להשתלה עצמה. ההליך הניתוחי, אמנם עלול להישמע מאיים, אולם למעשה מדובר בתהליך לא מורכב במיוחד אשר נעשה תחת הרדמה מקומית. הניתוח כולל בשלב הראשון הרמה של החניכיים ולאחר מכן יצירת חלון קטן והרמה עדינה המאפשרים החדרת החומר למילוי העצם. המטופל אינו חש כאב כלל ובסיום הניתוח יש צורך בתקופת ריפוי של האזור אשר נמשכת כמה חודשים. במהלך הזמן, החומר מתקשה ומאפשר את השתלת השתלים בהמשך.

ליווי ומעקב צמוד של הרופא המטפל עד להחלמה מלאה
הניתוח כאמור אינו נחשב למורכב או מסובך במיוחד, אולם יכולות להתפתח תופעות לוואי הכוללות כאבים ונפיחויות, ולכן מומלץ ליטול משככי כאבים במרשם רופא. במצבים קיצוניים, תיתכן התפתחות זיהום אשר מחייבת שימוש בחומרים חלופיים לביצוע ההליך. כל התהליך מתבצע בליווי צמוד של רופא מנוסה ומומחה בסוג טיפול זה, גם בתקופת ההחלמה. מרפאת ד"ר טל שיפר מתמחה בביצוע ניתוח הרמות סינוסים וצוות המומחים שלנו ישמח להעניק לכם ייעוץ מקצועי ולבנות בעבורכם תכניות טיפול מותאמות באופן אישי.

הרמות סינוסים